Groenmarktkerk Haarlem

Vieringen van de Groenmarkt Kerkgemeenschap

Iedereen is van harte welkom om de onderstaande vieringen bij te wonen.

Let op: Sinds de sluiting van de Groenmarktkerk vinden de vieringen en andere bijeenkomsten van de Groenmarkt Kerkgemeenschap plaats in de grote zaal van de pastorie naast de kerk, op Nieuwe Groenmarkt 12. Elke maand zijn we op een zondag te gast op een andere locatie met een eigen viering of in de viering van een andere geloofsgemeenschap in Haarlem. Zie hiervoor het rooster van alle vieringen:

Zondag 5 mei, 10.30 uur: Woord- en communieviering met diaken Rob Mascini en lector Karin Ottenhoff

Maandag 6 mei, 12.30 uur: Vredesgebed door de Antonius Gemeenschap, Oud Katholieke Kerk, Kinderhuissingel 76

Hemelvaart, donderdag 9 mei, 10.30 uur: Woord- en gebedsviering met Broeder Savio en leonard Besselink

Zondag 12 mei, 10.30 uur, Woord- en gebedsviering met Leonard Besselink en lector Kim de Jager

Zaterdag 18 mei, 16.00 uur: Aperitief voor de Ziel door de Antonius Gemeenschap, Oud Katholieke kerk, Kinderhuissingel 76

Pinksteren Zondag 19 mei, 10.00 uur: Oecumenische viering in de Oude Bavo aan de Grote Markt

Zondag 26 mei, 10.30 uur: Woord- en gebedsviering met voorganger Wim Blüm en lector Rhodé de Graaf

Zondag 2 juni,  10.30 uur: Woord- en communieviering met diaken Rob Mascini en lector Karin Ottenhoff

Maandag 3 juni, 12.30 uur: Vredesgebed door de Antonius Gemeenschap, Oud Katholieke Kerk, Kinderhuissingel 76

Andere vaste gebedsbijeenkomsten

Elke dinsdag en vrijdag is er om 12.30 uur een woord- en communieviering met een kort woord van Broeder Savio Ebben. Deze viering is naderhand te volgen via Youtubekanaal “BroederSavio”. Deze viering wordt met ingang van januari gehouden in de pastorie, Nieuwe Groenmarkt 12.

Elke eerste maandag van de maand om 12.30 uur is er het Vredesgebed voor stad en wereld. Deze korte gebedsviering met muziek en zang wordt georganiseerd door de Antonius Gemeenschap in de kerk van de Oud katholieken, Kinderhuissingel 76.

Op de overige maandagen om 12.30 uur is de Adempauze: een meditatieve bijeenkomst van bidden, stilte en muziek. Deze bijeenkomst wordt georganiseerd door de Groenmarkt Kerkgemeenschap, Stem in de Stad, VPSG en Antonius Gemeenschap. De locatie is de parochiezaal van de pastorie, Nieuwe Groenmarkt 12. Iedereen is hierbij welkom.

Op elke 3e zaterdag van de maand is het Apéritief voor de Ziel. Deze gebedsbijeenkomsten worden georganiseerd door de Antonius Gemeenschap in samenwerking met voorgangers van andere religies.