Groenmarktkerk Haarlem

« Alle Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Burgwalsessie: Marta Topferova Latin Trio

10 december 2022, 20:00 - 22:15

Marta Topferova is geboren in Tsjechië en is met haar moeder op jonge leeftijd naar de Verenigde Staten geëmigreerd. Ze heeft muziek gestudeerd in Spanje, Zuid-Amerika en New-York en is nu woonachtig in Berlijn en Praag. Al die invloeden heeft van haar een veelzijdig singer-songwriter gemaakt. Marta’s zelfgeschreven songs zijn sterk beïnvloed door Latijns-Amerikaanse chacarera’s en samba’s, maar ook door de Portugese fado en originele Tsjechische volksmuziek. Met een prachtige diepe stem zingt ze uit een divers songbook en bespeelt ze de Venezuelaanse cuatro (een 4-snarige gitaar) met een virtuositeit die je zelden ziet. Deze keer komt ze samen met de Argentijnse multi-instrumentalist Gabo Naas (mandoline, bas, klarinet, zang) en en de Chileen Allejandro Soto Lacoste (gitaar, accordion, piano, zang).

Wil je er bij zijn?
Stuur dan een mailtje naar Hans: ha.vissers@planet.nl. Je krijgt dan het rekeningnummer waar je het entreegeld (€15,00 per kaartje) op kunt storten. Zodra dat binnen is kom je op de lijst bij de deur op de avond zelf.

De deur van de Groenmarktkerk gaat zaterdagavond 10 december om 19.30 uur open. Marta gaat spelen om 20.00 uur. Tijdens de pauze en na het optreden wordt er wijn en frisdranken geschonken in de kerkzaal.

Datum:
10 december 2022